Jo fa anys, com tenia ganes de poder tenir una PDI, vaig fer l'experiment amb un Tablet PC que via VNC controlava l'ordinador que enviava la imatge al projector. Aquest invent té l'avantatge que com el Tablet es connectava via WiFi no tenia l'inconvenient de cables endollats i es podia fàcilment passar per la classe als alumnes, sempre hi quan no caigués a terra ;-)
El meu coordinador d'informàtica fa temps que va el darrera de provar les tauletes tàctils, sense cables que fan la mateixa feina. Aquesta configuració a sobre té l'inconvenient de no veure a la tauleta la pantalla i jo li dic que li deixin provar, però en principi m'ho miro amb escepticisme.
En resum, m'agradaria dir el que jo penso que és una de les diferències principals d'una PDI y un canó amb pantalla controlats amb ordinador (El que es deia un KIA, Kit Internet a l'Aula), és la mateixa diferència entre un cantant i un discjockey tancat a una cabina. Quan fem servir una PDI actuem sobre el que expliquem i el que escrivim, l'atenció dels alumnes està en nosaltres, en la nostra ma (en una pissarra normal, el guix). En canvi quan fem servir un ordinador a part, ja sigui amb teclat i rata, o escrivint-hi, els alumnes no saben on han de mirar, si a nosaltres, a la rata, al teclat, al nostre ordinador, a la pantalla,... el nostre cap va boig mirant la pantalla de l'ordinador, la pantalla del canó i els alumnes.
Si el problema és el preu, crec que una PDI MIMIO ja comença a tenir un preu de l'ordre d'un tablet, tot i que he vist que els tablet netbook ja comencen a ser força barats.
Espero haver-me sabut explicar una mica.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario