Faig classe a 3r d'ESO oficialment en la modalitat coexistència. També fem servir el material de Digital-Text. La primera setmana vaig voler que els alumnes coneixéssin l'entorn. La experiència no va ser massa alentadora. Comentaris dels alumnes:
1-Trobaven la presentació molt infantil.
2-Els personatges que feien les explicacions distreien del contingut matemàtic.
3-Es desasperaven quan es volien connectar i no podien.
4-Encara es van desaperar més quan entraven en un exercici i automàticament els deia que ja estava fet sense opció a fer-hi res.
...
Personalment no m'agradava:
1-Crec que la llista d'exercicis i problemes era molt curta.
2-No sé si n'hi ha prou amb preguntes de resposta múltiple.
3-La forma de presentar els exercicis en aquestes capsetes tant petites no sé si és la millor manera de fer-ho.
4-No acabo d'entendre que el contingut de 3r i 4t (així com el de 1r i 2n) sigui el mateix llibre.
5-Si els alumnes estan matriculats a 3r no poden veure el llibre de 2n (i 1r) que se suposa són els fonaments de 3r.
4-Les "explosions" per fer els passos de les coses poden ser molt espectaculars, però no sé si ajuden als alumnes a aprendre.
5-Penso que les animacions que són una gran cosa en aquestos entorns a matemàtiques no són ni molt menys les que podia esperar.
6-Tot i que l'aparença sigui infantil no tinc clar que el contingut sigui senzill. Per exemple hi ha la demostració de la equació de segon grau (amb explosions) que diria que fa temps ja no puc fer. Aquest any l'he fet opcional a qui vulgui amb opció a pujar nota.
7-La estructura del llibre "tradicional" que tenim, Editorial Barcanova, no s'adiu gaire amb l'estructura de Digital-Text.
...
Per tot plegat i sobretot degut a que els alumnes no volen sentir a parlar de Digital-Text va fer que l'abandonés i fés les classes digue'm-ne de forma tradicional i el que fem és fer servir el llibre de Barcanova (He de reconèixer que no faig les classes del tot de forma tradicional).
Sempre que he intentat introduir el Digital-Text com a material complementari els alumnes no hi han estat masa d'acord.
Faig aquesta explicació per si pot servir d'ajuda a algú i si algú ho veu diferent li agrairia m'expliqués el seu punt de vista.
miércoles, 17 de febrero de 2010
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario